14 Aprilie 2011 - CONFERINŢA ZIUA ENERGIEI TIMIŞOARA 2011
Primăria Municipiului Timişoara a organizat în ziua de 14 aprilie 2011 un eveniment cu participare internaţională - Conferinţa „ZIUA ENERGIEI 2011”, la care au fost prezenţi un număr de 103 participanţi. Evenimentul „ZIUA ENERGIEI TIMIŞOARA 2011” s-a circumscris evenimentului „EUROPEAN UNION SUSTAINABLE ENERGY WEEK” - „SĂPTĂMÂNA ENERGIEI” din perioada 11-15 Aprilie 2011.
Co-organizator al evenimentului a fost Societatea DENKSTATT ROMÂNIA S.R.L. Timişoara.
AGENDA EVENIMENTULUI a fost, după cum urmează:
9.00 - 9.30 Înregistrarea participanţilor
Sala ATENA a Hotelului TIMIŞOARA
9.30 – 10.00 Cuvânt de bun venit din partea Primăriei Municipiului Timişoara – Domnul Viceprimar Adrian ORZA şi Vasile CIUPA – Director Executiv Direcţia de Mediu.
Luări de cuvânt ale invitaţilor speciali
Domnul Consul Dan BEDROS – Consulatul Onorific al Franţei la Timişoara şi Domnul Emil MATEESCU–Reprezentant al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş
Secţiunea I
10.00-11.30 STRATEGIA LOCALĂ PRIVIND SCHIMBĂRILE CLIMATICE, PLANUL DE ACŢIUNI PENTRU COMBATEREA, ATENUAREA ŞI ADAPTAREA LA EFECTELE SCHIMBĂRILOR CLIMATICE ŞI PROIECTELE MUNICIPALITĂŢII ÎN DOMENIUL ENERGIEI
1. „Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara – Realităţi şi perspective” – Director General - Dr. Ing. Aurel MATEI;
2. „Strategii şi politici de dezvoltare durabilă” – Doamna Daniela GHINEA – Şef Serviciu Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană
3. „Strategia privind schimbările climatice în Municipiul Timişoara” – Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
4. „Măsuri de eficientizare a consumului energetic la Societatea AQUATIM S.A.” – Doamna Otilia CERNESCU – Şef Birou Energetic – S.C. „AQUATIM S.A. Timişoara
5. „Instalaţie pentru valorificare energetică a deşeurilor municipale Timişoara” – Doamna Marinela TOPOR – Şef Birou Gestiune Deşeuri – Serviciul Avize Mediu Urban - Primăria Municipiului Timişoara;
11.10-11.30 Pauză de cafea
Secţiunea II
11.30-13.30 EFICIENŢA ENERGETICĂ ŞI DEZVOLTARE SUSTENABILĂ
1. „RESOURCE EFFICIENCY” – Aida SZILAGYI – Centrul Naţional pentru Producţie şi Consum Durabile
2. „SUSTAINABLE BUILDINGS” – Joachim KIRCHER – DENKSTATT AUSTRIA
3. „Soluţii inteligente pentru clădiri” – Ing. Ladislau Tifan – Societatea „FELT” Timişoara /Ing. Rafael MĂRCULESCU – Societatea „SCHNEIDER ELECTRIC”;
4. „Lansarea Clusterului de Energii Sustenabile din România – ROSENC” – Preşedinte – Radu DIMECA;
5. „Problematica energetică a clădirilor în Uniunea Europeană – implicarea REHVA – implicarea AIIR "– Domnul Ioan Silviu DOBOŞI – Director General S.C. DOSETIMPEX S.R.L. Timişoara
6. „Clusterul de energii sustenabile ROSENC – Priorităţi 2011-2020” – Prof. Dr. Horia Liviu POPA – Preşedinte Secţiunea Competivitate, CCIAT;
7. „Consultanţa tehnică şi comercială pentru promovarea şi implementarea surselor de energie regenerabilă” – Ing. Daniel BISORCA - Institutul de Studii şi Proiectări Energetice;
8. Proiectul “EURO-TOPTEN PLUS“ finanţat de Intelligent Energy Executive Agency (IEEA) – Mariana BĂRBUŢĂ - SC ICEMENERG S.A. - Material prezentare format doc.
13.30-14.30 Prânz
Secţiunea III
14.30-16.00 PROIECTE ŞI EXEMPLE DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL ENERGIEI
1. "Salcia energetică - oportunitate ecologică, socială şi economică pentru judeţul Timiş" - Prof. Dr. ing. ec. Dumitru ŢUCU - Preşedintele Societăţii de Energii Regenerabile.
2. „Biocombustibili de generaţia a doua din biomasa agricolă” – Dr. Ing. Teodor VINTILĂ – Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului Timişoara
3. „O abordare integrată a problemei energiei regenerabile şi a protecţiei mediului” Universitatea Politehnica Timişoara” – Prof. Univ. Dr. Vasile DOGARU – Universitatea de Vest Timişoara
4. „Institutul de Cercetare pentru Energii Regenerabile – ICER, Universitatea Politehnica Timişoara” - Prof. Dr. Ing. Petru NEGREA – Universitatea Politehnica Timişoara;
5. „Eficientizarea consumului energetic” - Ing. Laurenţiu GAVRA - AEM Timişoara;
6. „Captator solar şi multiple soluţii tehnice” – Domnul Remi RĂDULESCU – S.C. „REMIR”;
16.00 – 16.30 Pauză de cafea
Secţiunea IV
16.30-17.00 DISCUŢII ŞI CONCLUZIILE CONFERINŢEI
17.00 Închiderea lucrărilor conferinţei
AGENDA EVENIMENTULUI:
ECHIPA DE ORGANIZARE